
14

2

მედიის ფინანსური და ბიზნეს გარემოს შეფასებისას, 2015 წლის პერსპექტივიდან რამდენიმე 

საკითხი საჭიროებს ყურადღების გამახვილებას: 1) მაუწყებლობის შესახებ კანონში შესული 

რეკლამის ახალი რეგულაციების გავლენა ბაზარზე; 2) სატელევიზიო რეიტინგების ბაზარზე 

ახალი გამზომი კომპანიის შემოსვლა; 3) მედია საშუალებებზე საბიუჯეტო სახსრების გადანა-

წილების პრაქტიკა და 4) საგადასახადო შემოწმება რეგიონულ მედია საშუალებაში.

წინამდებარე თავი სწორედ ამ 4 საკითხს მიმოიხილავს.

	 1.1.	რეკლამის ახალი რეგულაციების გავლენა ბაზარზე

როგორც კომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისიის ვებ-გვერდზე 1 მარტის მდგომარეობით გან-

თავსებული მონაცემები აჩვენებს, სატელევიზიო სარეკლამო ბაზარი 2014 წელთან შედარებით 2015 

წელს 10,3 მლნ-ით შემცირდა. 2014 წელს სატელევიზიო მაუწყებლობიდან შემოსავალმა 94,6 მლნ 

ლარი შეადგინა, ხოლო 2015 წელს ეს მაჩვენებელი 84,3 მლნ ლარი იყო.

ტელეკომპანიების მიხედვით ორი წლის მონაცემების შედარებამ აჩვენა (დიაგრამა 2.1.), რომ მხო-

ლოდ საქართველოს მედია ქსელის1 შემოსავლები გაიზარდა 3,5 მლნ-ით და ტელეკომპანია „იმე-

დის“ – 2,9 მლნ ლარით. ამასთანავე საქართველოს მედია ქსელის შემოსავლები ძირითადად კონ-

ტენტის რეალიზებას უკავშირდებოდა (4,9 მლნ) და რეკლამის ხვედრითი წილი მასში შედარებით 

მწირი იყო, ხოლო „იმედის“ შემოსავლის ძირითადი წყარო სატელევიზიო რეკლამა იყო (23,7 მლნ), 

საიდანაც ყველაზე დიდი შემოსავალი მე-4 კვარტალს უკავშირდება. იმ ტელეკომპანიებიდან, რომ-

ლებიც 2014 წელს სარეკლამო ბაზარზე ლიდერობდნენ, სხვების შემოსავლები შემცირდა: კერძოდ, 

ტელეკომპანია რუსთავი 2-ის – 7.3 მლნ-ით, მაესტროსი – 5,3 მლნ-ით, GDS-ის – 788 114 ლარით. აქვე 

უნდა აღინიშნოს, რომ ტელეკომპანია GDS-მა მე-4 კვარტლის მონაცემები დაგვიანებით წარადგინა.

ფინანსური და ბიზნეს გარემო

1	 საქართველოს მედია ქსელი სილქნეთის შვილობილი კომპანიაა და მისი დამფუძნებლები არიან შპს გლობალ მედია ჯგუფი –  GMG 
(15%) და სს „სილქნეთი“ (85%). სილქნეტმაკომპანია GMG-ის 6 სატელევიზიო არხი პროგრამებისა და გადაცემების უფლებით შეიძინა.



15

დიაგრამა 2.1. სატელევიზიო მედიის შემოსავლები 5 მაუწყებლის მიხედვით, 2014-2015 წწ.

რაც შეეხება მედია საშუალებებს შორის კომერციული რეკლამის გადანაწილებას, 2014 წლის მსგავსად 

2015 წელსაც ბაზარზე ტელეკომპანია რუსთავი 2 ლიდერობდა – 45,1%, რომელსაც 29,8%-ით ტელე-

კომპანია „იმედი“ მოსდევს, შემდეგ ადგილებზე არიან: საქართველოს მედია ქსელი – 7%, მაესტრო 

– 6,1%, GDS – 2,2%, ობიექტივი – 1,3%, ტაბულა – 1,3%, კავკასია – 0,6%, სხვა ტელევიზიები – 6,6%.

დიაგრამა 2.2. 2014 და 2015 წლის სატელევიზიო შემოსავლები მედიების მიხედვით.

2014



16

2015

როგორც 2 წლის მონაცემების შედარებიდან ჩანს, 2015 წელს სარეკლამო შემოსავლები ტელეკომ-

პანია „იმედის“ სასარგებლოდ გაუმჯობესდა, ხოლო კონტენტის რეალიზებიდან შემოსავლები – სა-

ქართველოს მედია ქსელის სასარგებლოდ.

	 1.2.	 სატელევიზიო რეიტინგების ბაზარზე ახალი გამზომი კომპანიის შემოსვლა

2016 წლიდან სატელევიზიო რეიტინგების ბაზარზე სატელევიზიო აუდიტორიის გამზომი ახალი კომ-

პანია შპს „ტრიმედია ინტელიჯენსი“ შემოვიდა, რომელიც საერთაშორისო კომპანია Kantar Media-ს 

ოფიციალური ლიცენზიატია. 2005 წლიდან დღემდე ბაზარზე სატელევიზიო აუდიტორიის გაზომ-

ვებს ერთადერთი კომპანია „თი-ვი-ემ-არ საქართველო“ ახორციელებდა, რომელიც, თავის მხრივ, 

საერთაშორისო კომპანია Nielsen-ის ოფიციალური ლიცენზიანტია. „თი-ვიემ-არ საქართველოს“ 

სახელი 2014 წლის თებერვალში ორგანიზაციაში შემოსავლების სამსახურის შესვლას უკავშირდება, 

რასაც არასამთავრობო ორგანიზაციების კრიტიკა მოჰყვა, რადგან ეს ქმედება სარეკლამო ბაზრის 

გადანაწილების მცდელობად შეფასდა.

სატელევიზიო აუდიტორიის გამზომი კომპანიების დამკვეთები როგორც ტელევიზიები, ასევე სარეკ-

ლამო სააგენტოები და მედიასელერები არიან. ტელევიზიებს რეიტინგების გაზომვა პროგრამირე-

ბისთვის და რეკლამის მოსაზიდად სჭირდებათ, ხოლო სარეკლამო სააგენტოები და მედიასელერე-

ბი რეკლამის განთავსებას სატელევიზიო რეიტინგების მიხედვით ახდენენ.

13 სატელევიზიო არხიდან, რომელიც „თი-ვი-ემ-არ საქართველოს“ კლიენტი იყო, დღეს ძველი 

მთვლელის მომსახურებით 7 სატელევიზიო არხი სარგებლობს. ესენია: რუსთავი 2, კავკასია, ტა-

ბულა, კომედი არხი, მარაო, ტვ პირველი, მუზიკ ბოქსი. „თი-ვი-ემ-არ“-ის კლიენტია ასევე 1 მედია 

სელერი და 16 სარეკლამო სააგენტო. სარეკლამო სააგენტოების რიცხვი მხოლოდ 2-ით შემცირდა.

რაც შეეხება ახალ კომპანია „ტრიმედია ინტელიჯენსს“, მათი კლიენტების შესახებ ოფიციალური ინ-

ფორმაცია ხელმისაწვდომი არ არის, რადგან ვებ-გვერდი, რომელზეც მიგვითითეს, ჯერ არ ფუქნ-

ციონირებს. ცნობილია, რომ საზოგადოებრივი მაუწყებლის მიერ გამოცხადებულ ტენდერში ახალმა 



17

კომპანიამ გაიმარჯვა და ტენდერის პირობებიც წინა წლებისგან განსხვავებული იყო. ასევე მედი-

აში გავრცელებული ინფორმაციიდან ცნობილი ხდება, რომ 2016 წლიდან ტელეკომპანიები „იმედი“, 

GDS და მაესტრო „ტრიმედიას“ მომსახურებით სარგებლობენ.

„ტრიმედია ინტელიჯენსი“ საჯარო რეესტრის ეროვნულ სააგენტოში 2014 წლის 13 ოქტომბერს და-

რეგისტრირდა და ბაზარზე საერთაშორისო კომპანია “Kantar Media”-ს ლიცენზიით შემოსვლის შე-

სახებ განაცხადი ოქტომბერშივე გააკეთა. კომპანიის 50-50% წილის მესაკუთრეები მერაბ ფაჩულია 

და გიორგი თევდორაშვილი არიან. თავის მხრივ, მერაბ ფაჩულია საქართველოს საზოგადოებრივი 

აზრისა და ბიზნესის კვლევის საერთაშორისო ცენტრის GORBI-ის 70%-იანი წილის მფლობელია.

„ტრი მედიას“ მიმართ გარკვეულ მედია საშუალებებს შეკითხვები ფინანსების გამჭვირვალობასთან 

დაკავშირებით აქვთ და აღნიშნულ კომპანიას ყოფილი პრემიერის, ბიძინა ივანიშვილის სახელს 

უკავშირებენ2. პრეტენზიები გამოითქმის ასევე ერთ-ერთი დამფუძნებლის – გიორგი თევდორაშვი-

ლის ინტერესთა კონფლიქტთან დაკავშირებით, რომელიც „პალიტრა ჰოლდინგში“ შემავალ კომ-

პანიებში (IPN – 12%, ელვა.ge – 25%, ბიბლიუსი – 10%) წილებს ფლობს. „პალიტრა ჰოლდინგში“ 

შედის ტელეკომპანია PALITRANEWS (შპს პალიტრა TV), რაც ინტერესთა კონფლიქტს განაპირო-

ბებს. გიორგი თევდორაშვილი ინტერესთა კონფლიქტს იმ მოტივით უარყოფს, რომ ის უშუალოდ 

ტელევიზიაში წილებს არ ფლობს.

ნილსენის სატელევიზიო აუდიტორიის გაზომვების ოფიციალური ლიცენზირებული პარტნიორი 

კომპანია „თი-ვიემ-არ საქართველო“ 2004 წელს დაფუძნდა და სატელევიზიო აუდიტორიის გაზომ-

ვებს 2005 წლიდან ახორციელებს. შპს „თი-ვიემ-არ საქართველოს“ დირქტორი, ნინო გოგოლაძეა, 

100 პროცენტიანი წილის მფლობელი კი დიდ ბრიტანეთსა და ჩრდილოეთ ირლანდიის გაერთიანე-

ბულ სამეფოში რეგისტრირებული „კომანდიტური საზოგადოება თი-ვიემ-არ“-ია. შპს თი-ვიემ-არ 

საქართველო და გოჩა ცქიტიშვილი კი 50-50% წილს ფლობენ შპს აი-ფი-ემ მონიტორინგი-ში. ამ 

კომპანიის დირექტორიც ნინო გოგოლაძეა. გოჩა ცქიტიშვილი კი ასევე ფლობს წილს შპს „მედია 

მონიტორინგში“ (100%).

2014 წლის თებერვალში საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს შემოსავლების სამსახურმა „თი-

ვიემ-არ საქართველოში“ შემოწმება დაიწყო და კომპანიისგან იმ 330 ოჯახის სახელებისა და მი-

სამართების სია მოითხოვა, სადაც სატელევიზიო აუდიტორიის გაზომვების მოწყობილობა ეყენა. 

„თი-ვიემ-არ საქართველომ“ უარი განაცხადა აღნიშნული ინფორმაციის გადაცემაზე იმ მოტივით,  

რომ საქმე კონფიდენციალურ მონაცემებს ეხებოდა და მისი გამჟღავნება კომპანიის სანდოობასა და 

რეიტინგს ზიანს მიაყენებდა. შემოსავლების სამსახურმა ამის შემდეგ „თი-ვიემ-არ საქართველოს“ 

აქტივების აუდიტი დაიწყო. 20 მარტს „თი-ვიემ-არ საქართველომ“ მუშაობა შეწყვიტა, იმ მოსაზრე-

2	 2016 წლიდან სატელევიზიო რეიტინგების ბაზარზე ახალი კომპანია შემოდის, 7 დეკემბერი, 2015, მედიის განვითარების ფონდი.
http://mdfgeorgia.ge/geo/view_news/411



18

ბით, რომ აუდიტი ხელს უშლიდა მის ფუნქციონირებას. შემოსავლების სამსახურის ქმედებას ხუთი 

არასამთავრობო ორგანიზაციის კრიტიკა მოჰყვა. 18 მარტს გავრცელებულ განცხადებაში აღნიშნუ-

ლი იყო, რომ კონფიდენციალური მონაცემების გარეშე პირთა მიერ ფლობას შესაძლოა რეიტინგის 

შედეგებზე პოტენციური ზეგავლენისა და მანიპულირების საფრთხე შეექმნა, რაც შეიძლება კვლე-

ვაში მონაწილე ოჯახების თვითცენზურაშიც გამოხატულიყო. აღნიშნულთან დაკავშირებით ერთობ-

ლივი განცხადება ხუთმა ტელევიზიამ და ათზე მეტმა სარეკლამო სააგენტომაც გაავრცელეს, რო-

მელშიც ყურადღება ქვეყნის სატელევიზიო სარეკლამო ბაზრისათვის ზიანის მიყენების საფრთხეზე 

იყო გამახვილებული. 24 თებერვლიდან და 3 აპრილამდე შემოსავლების სამსახურმა სასამართ-

ლოს „თი-ვიემ-არ საქართველოსგან“ კონფიდენციალური მონაცემების მიღების შუამდგომლობით 

სამჯერ მიმართა, მაგრამ სასამართლომ შუამდგომლობები არ დააკმაყოფილა. აღნიშნული ფაქტი 

ადამიანის უფლებების შესახებ ამერიკის შეერთებული შტატების სახელმწიფო დეპარტამენტის 2014 

წლის ანგარიშშიც მოხვდა.

	 1.3. მედია საშუალებებზე საბიუჯეტო სახსრების გადანაწილების პრაქტიკა

მთავრობას, ან მის ცალკეულ ინსტიტუციონალურ ერთეულს, არ აქვს შემუშავებული წესი, თუ რა 

კრიტერიუმით ხდება მედიებზე საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება. მხოლოდ ცალკეული სამინის-

ტროები უთითებენ კონტრაქტებში სატელევიზიო რეიტინგებს და აუდიტორიის მოცვის ვალდებულე-

ბას. 

2015 წელს საბიუჯეტო ორგანიზაციებმა მედიაში სარეკლამო და საინფორმაციო მომსახურებისთვის 

საქართველოს მასშტაბით 7 173 955 ლარი გადარიცხეს. ეს მონაცემი მოიცავს მთავრობის კანცელა-

რიის, ცალკეული სამინისტროების, საჯარო სამართლის იურიდიული პირებისა (სსიპ) და სხვა დაქ-

ვემდებარებული ორგანიზაციების მიერ მოწოდებულ ინფორმაციას. იმის გათვალისწინებით, რომ 

გარკვეულმა სსიპ-ებმა და სააქციო საზოგადოებებმა ინფორმაციის გაცემაზე უარი თქვეს, წარმოდ-

გენილი მაჩვენებელი არასრულია.

აღნიშნული თანხის 79,8 % სატელევიზიო რეკლამაზე მოდის, 12,2% – ონლაინ მედიაზე, 6,3% – გაზე-

თებზე, 0,8% – რადიოზე, 0,9% – შერეულ კონტრაქტებზე, რომლებიც სხვადასხვა ტიპის მედია საშუ-

ალებებს მოიცავს.

სატელევიზიო რეკლამის ყველაზე დიდი წილი რუსთავი 2-ზე მოდის – 2,1 მლნ, შემდეგ ადგილზეა 

იმედი – 1, 02 მლნ, GDS – 398 932.19, მაესტრო – 332 736.9, ქვემო ქართლის ტელევიზია – 273 000, რი-

ონი – 86 018.2, კავკასია – 70 669.5, ობიექტივი (ეტალონი) – 68 616.01, გადაცემა ეტალონი – 56 367.99, 

დანარჩენი ტელევიზიები – 34 874, სარეკლამო კომპანიების მიერ ერთობლივად რამდენიმე ტელე-

ვიზიაში განთავსებული რეკლამა – 1 318 089,31. აღსანიშნავია, რომ გარკვეული საბიუჯეტო კონტ-

რაქტები არ იძლეოდა იმის იდენტიფიცირების შესაძლებლობას, თუ რომელ მედია საშაულაბაზე 

(რუსთავი 2, იმედი, მაესტრო, GDS, კავკასია, ასევე 17 რეგიონული ტელევიზია) რა თანხა გადანაწილ-



19

და, ხოლო 1 შემთხვევაში გაფორმებული კონტრაქტით3 თავად ტელევიზიების იდენტიფიცირება იყო 

შეუძლებელი. 

დიაგრამა 2.3. საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება ტელევიზიებაში, 2015 წ.

3	 სსიპ საკანონმდებლო მაცნე და თბს ტვ მედია, 3 დეკემბერი, 2015.

რადიო საშუალებებზე კი სარეკლამო თანხები შემდეგნაირად გადანაწილდა:

						      რადიო					    თანხა

						      ძველი ქალაქი				   19350

						      საზოგადოებრივი მაუწყებლის

						      აჭარის ტელევიზია და რადიო 	 17100

						      რადიო ფორტუნა			   12834

						      რადიო იმედი				    7143

						      რადიო მაესტრო			   2988

						      პირველი რადიო			   1596

ონლაინ მედიაში ლიდერობს პალიტრა მედია ჰოლდინგი (IPN, PalitraTV.ge, Kvirispalitra.ge, bpn.ge. 

Ambebi.ge, gemrieli.ge) – 290 259, რომელსაც მოსდევს PiA და მასთან დაკავშირებული გამოცემები 

Daijesti.ge, rubrica.ge, funtime.ge – 156 339, info 9 – 66286, IPM (საინფორმაციო სააგენტოებში ინ-

ფორმაციის განთავსება) – 52400, accent.com.ge – 45520, GHN – 32578, ექსპრესნიუსი (EPN) – 28382, 

ტელევიზიები



20

etanews.ge – 27 905, newspress.ge – 23 371, for.ge – 19 457, netgazeti.ge – 12 890, news.ge – 12408.3 

სხვადასხვა – 99 032.

დიაგრამა 2.4. საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება ონლაინ მედიაში, 2015 წ.

ბეჭდვითი მედიიდან ყველაზე დიდი თანხა – 85915.5 – გაზეთ „საქართველოს რესპუბლიკაზე“ მოდის, 

შემდეგ ადგილზეა „რეზონანსი“ – 74536.92, კვირის პალიტრა – 73513.17, ვერსია – 54716, ჯორჯია თუ-

დეი – 28600, ალია და კვირის ქრონიკა – 21815.6, ენციკლოპედია ქუთაისი – 14994 და სხვები – 82 776.

დიაგრამა 2.5. საბიუჯეტო რეკლამის გადანაწილება გაზეთებში, 2015 წ.

აღსანიშნავია, რომ საქართველოს მთავრობის ცალკეული ერთეულები კვლავ აგრძელებენ ისეთ 

მედია საშუალებებთან სერვის კონტრაქტების გაფორმებას, რომლებიც სიძულვილის ენას და ანტი-

დასავლურ განწყობებს აღვივებენ. ასეთებია:

ონლაინ მედია

გაზეთები



21

						      მედია საშუალება		  კონტრაქტის თანხა

						      საქართველოს რესპუბლიკა		  74536.92

						      ობიექტივი (ეტალონი) 		  68616.01

						      ალია და კვირის ქრონიკა 		  21815.6

						      newspress.ge4				    23371

						      ექსკლუზივნიუსი5			   4730

						      ასავალ-დასავალი	   		  2 500

აღსანიშნავია, რომ გაზეთ „ასავალ-დასავალში“ საქართველოს მთავრობის სამწლიანი მუშაობის 

შეჯამების ამსახველი ანგარიშის საინფორმაციო კამპანიასთან დაკავშირებული სარეკლამო მასა-

ლა განთავსდა, რასაც საფუძვლად საქართველოს მთავრობის 2015 წლის 27 ნოემბრის #2552 გან-

კარგულება დაედო. ექსკლუზივნიუსთან კი კონტრაქტი შსს-ს დაცვის პოლიციამ გააფორმა. 

მედიის განვითარების ფონდის ანგარიშში6, რომელიც 2015 წელს გამოვიდა, ყურადღება არის გა-

მახვილებული ევროსაბჭოს რასიზმისა და შეუწყნარებლობის წინააღმდეგ ევროპის კომისიის (ECRI) 

რეკომენდაციებზე #7, რომელიც წევრ სახელმწიფოებს ურჩევს, შეიმუშავონ ისეთი რეგულაციები, 

რომლებიც ანტიდისკრიმინაციულ პოლიტიკას კონტრაქტების გაფორმების წინაპირობად აქცევს და 

უზრუნველყოფს იმას, რომ სახელმწიფო არ შევა ფინანსურ ურთიერთობაში ისეთ ორგანიზაციებ-

თან, ვინც სიძულვილს აღვივებს.

აღსანიშნავია ისიც, რომ კომუნიკაციების მარეგულირებელი კომისია შერჩევით მიდგომას ავლენს 

გარკვეული მედია საშუალებების მიმართ. მაგალითად, მედია-კავშირ „ობიექტივის“ ეთერში გადა-

ცემა „ეტალონის“ დასპოსნსორება მაუწყებლობის შესახებ კანონის დარღვევით მოხდა. კერძოდ, 

66 მუხლი კრძალავს ადმინისტრაციული ორგანოს მიერ გადაცემების დაფინანსებას. მედიის გან-

ვითარების ფონდმა ამ საკითხის შესწავლის მიზნით მარეგულირებელ კომისიას 2015 წლის 31 ივ-

ლისს მიმართა. მიმართვიდან 7 თვის თავზე მარეგულირებელს აღნიშნულ საკთხზე რეაგირება არ 

მოუხდენია. იდენტური შემთხვევის გამო, საქართველოს კომუნიკაციების ეროვნულმა კომისიამ 2015 

წლის 26 მარტს საზოგადოებრივ მაუწყებელს ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობა დააკისრა.

	 1.4. საგადასახადო შემოწმება რეგიონულ მედია საშუალებაში

ადგილობრივმა გამოცემამ „ჩემი ხარაგაული“ 2014 წლის 15 დეკემბერს ხარაგაულის მუნიციპალი-

ტეტის საკრებულოს ბიუროს სხდომაზე ჩაწერილი ვიდეომასალა7 გამოაქვეყნა. ოცწუთიან ვიდეოში 

4	 „კვირის ქრონიკა“: პოლიტიკური მესაჯდომე კალაძე წინასწარ გვაჩვევს აზრს, რომ პედარასტების აღლუმი მაინც ჩატარდება, 4 
მაისი, 2015 http://bit.ly/1Tr5P5I

5	 „ვაშაძის ძმა „გათხოვდა“?!, 18 აგვისტო, 2014. http://www.exclusivenews.ge/?page=view&artid=6363
6	 საბიუჯეტო სახსრები სიძულვილის ენისა და და ანტიდასავლური განწყობების გამღვივებელ მედიაში, მედიის განვითარების ფონ-

დი, 2015. http://mdfgeorgia.ge/uploads//Report%20on%20Obiektivi%20&%20others.pdf
7	 გაზეთი „ჩემი ხარაგაული“, 6 ოქტომბერი, 2015. http://chemikharagauli.com/?p=8004#.VrhkD7QxGgR



22

ასახულია ადგილობრივი ხელისუფლების წარმომადგენლებისა და „ჩემი ხარაგაულის“ რედაქტო-

რის ლაურა გოგოლაძის საუბარი.

ხარაგაულის მუნიციპალიტეტის გამგებელი კობა ლურსმანაშვილი და საკრებულოს ფრაქცია „ქარ-

თული ოცნება-დემოკრატიული საქართველოს“ თავმჯდომარე ვარლამ (ტატო) თავზარაშვილი 

გაზეთს „ჩემი ხარაგაული“ ტენდენციურობაში ადანაშაულებენ. „ჩემი ხარაგაულის“ გამომცემელ 

ლაურა გოგოლაძის მოთხოვნაზე, დაასახელონ კონკრეტული სტატიები, რომლებიც, მათი აზრით, 

ტენდენციურია, გამგებელი 2014 წლის 12 ივნისს გამოქვეყნებულ წერილს, ხოლო ფრაქციის თავმ-

ჯდომარე 2013 წლის 26 ივნისს გამოქვეყნებულ ინფორმაციებს უთითებს. გამგებელი და ფრაქციის 

თავმჯდომარე აშკარა უკმაყოფილებას გამოხატავენ გაზეთი სარედაქციო პოლიტიკის მიმართ. 

ამასთანავე გაზეთის დამფუძნებლები მიუთითებენ, რომ ადგილობრივი ხელისუფლება სხვადასხვა 

საბიუჯეტო დაფინანსებით აჯილდოვებს გაზეთ „ახალ ხარაგაულს“, რომელიც ადგილობრივი ხელი-

სუფლების მიმართ ლოიალურ სარედაქციო პოლიტიკას ატარებს. 

ამ ინციდენტის შემდეგ გაზეთ „ჩემ ხარაგაულში“ საგადასახადო შემოწმება დაიწყო, რომელიც რამ-

დენიმე თვე გაგრძელდა. გაზეთი „ჩემი ხარაგაული“ გარკვეული საგადასახადო ვალდებულებების 

არაჯეროვანი შესრულებისათვის დაჯარიმდა, თუმცა გაზეთის რედაქციამ სანქცია დავების განმხილ-

ველ საბჭოში გაასაჩივრა, რომელმაც გარკვეული ჯარიმები გააუქმა, თუმცა არა სრულად. დარჩენი-

ლი ჯარიმების გაუქმების მიზნით გაზეთი დავას კვლავ აგრძელებს.


