
 

3.5. GDS 
GDS-ის შესახებ: ტელეკომპანია
სახელწოდებით. მისი 100%-
ტექნიკური დირექტორი ვლადიმერ
ერთდროულად შეიცვალა. GDS
ბერა ივანიშვილი გახდა. თავდაპირველად
ლიცენზიას ფლობდა, თუმცა 
საზოგადოებრივ-პოლიტიკური
რომელსაც საწყისს ეტაპზე
მოსახლეობისთვის „ერთიანი
განეიტრალება დაასახელა. ივანიშვილის
ხვედელიძე 2012 წლიდან ტელეკომპანია
შემდეგ 8 თვეში დაიხურა. TVMR
(AMR) 0,55%, ხოლო წილი (SHR) 2,92%

 
რაოდენობრივი მონაცემები 
 
მთლიანი გაშუქება. GDS-ის 4 
პრაიმ-ტაიმის საინფორმაციო გამოშვებაში
ქართულ ოცნებას“ (20,7%) უთმობდა
 
კვალიფიციურ პარტიებიდან საერთო
მოძრაობას" აქვს, მას ჩამორჩებიან
„დემოკრატიული მოძრაობა - ერთიანი
5,3%-ია, საიდანაც კვალიფიციურ პარტიების
ფორუმი" - 0,7%, "პატრიოტთა ალიანსი
"ლეიბორისტული პარტია" - 0,3%. 
 
ახლადშექმნილი პარტიებიდან გირჩს
ინსტუტებიდან პრეზიდენტის წილი
 
დიაგრამა 3.5.1. პოლიტიკური სუბიექტების

 
პირდაპირი და ირიბი გაშუქება
პირდაპირი ჭარბობს ირიბს, თუმცა
"ქართული ოცნება" (პირდაპირი 
პირიქით, ირიბი (22,5%) 2-ჯერ აღემატება
"სახელმწიფო ხალხისთვის" შემთხვევაში
პრეზიდენტი (ირიბი 5,7%, პირდაპირი
 

                                               
19
 MediaMeter, MDF http://mediameter.ge/ge/med

30 

ტელეკომპანია GDS
19
 2012 წლის ივნისში დაფუძნდა, თავდაპირველად

-იანი წილის მფლობელი იმ ხანად ტელეკომპანია
ვლადიმერ  შენგელია იყო. 1 თვეში არხმა სახელწოდება
. GDS-ის 100%-იანი წილის მფლობელი ყოფილი პრემიერ

თავდაპირველად  GDS სპეციალიზებული (შემეცნებითი
 2015 წელს ლიცენზიის მოდიფიცირების შედეგად

პოლიტიკური გადაცემების წარმოების უფლება მოიპოვა.  გადაცემა
ეტაპზე ბიძინა ივანიშვილი უძღვებოდა, ყოფილმა 

ერთიანი ნაციონალური მოძრაობისა” და რუსთავი 
ივანიშვილის ოჯახი, კერძოდ, ბიძინა ივანიშვილის

ტელეკომპანია “მეცხრე არხში” 80% წილს ფლობდა
TVMR-ის მონაცემებით,  GDS-ის 2015 წლის საშუალო
(SHR) 2,92%-ია.  

 

4 თვის (1 აპრილი-31 ივლისი) მონიტორინგის თანახმად
გამოშვებაში (752 სიუჟეტი) ყველაზე დიდ ადგილს მთავრობას

უთმობდა, რაც ჯამურად 61,8%-ია. 

საერთო გაშუქების ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი (15,7%) 
ჩამორჩებიან "რესპუბლიკელები" (4,2%), "თავისუფალი დემოკრატები

ერთიანი საქართველო“ (1,2%). სხვა პარტიების ჯამური
პარტიების მაჩვენებელი ასეთია: "კონსერვატორები

ალიანსი" - 0,5%, "მრეწველობა გადაარჩენს საქართველოს
0,3%.  

გირჩს -1,4%, ხოლო  „სახელმწიფო ხალხისთვის 1% აქვთ
წილი მთლიან გაშუქებაში 4,6%-ია, ხოლო ცესკოსი - 0,7%

სუბიექტების მთლიანი გაშუქება, GDS

გაშუქება. GDS-ზე მთავრობის და სახელისუფლებო 
თუმცა არა დიდი სხვაობით: მთავრობა (პირდაპირი 

 21,7%; ირიბი  19,2%).  „ნაციონალურ მოძრაობის
აღემატება პირდაპირს (10,8%). ანალოგიური ვითარებაა

შემთხვევაში, თუმცა, შედარებით მცირე მოცულობითა
პირდაპირი 3,7%); "სახელმწიფო ხალხისთვის' (ირიბი 1,5%, 

        
http://mediameter.ge/ge/media-profiles/gds-tv 

თავდაპირველად შპს ვტვ-ს 
ტელეკომპანია “მეცხრე არხის” 

სახელწოდება და მფლობელი 
პრემიერ მინისტრის ვაჟი 

შემეცნებითი) მაუწყებლობის 
შედეგად საინფორმაციო და 

გადაცემა 20/30-ის მიზნად, 
 პრემიერ-მინისტრმა 
 2-ის პროპაგანდის 

ივანიშვილის მეუღლე ეკატერინე 
ფლობდა. არხი არჩევნების 
საშუალო წლიური რეიტინგი 

თანახმად, ტელეკომპანია 
მთავრობას (41,1%) და 

(15,7%) "ნაციონალურ 
დემოკრატები" (3,7%) და 

ჯამური გაშუქება სულ   
კონსერვატორები" -  0,9%, "ეროვნული 

საქართველოს" - 0,4 % და  

აქვთ.   
0,7%-ია. 

 

 პარტიის გაშუქებაში 
 42,5%, ირიბი 39,5%); 

მოძრაობის“ შემთხვევაში კი 
ვითარებაა პრეზიდენტის და 

მოცულობითა და განსხვავებით: 
1,5%, პირდაპირი 0,7%). 



 

სხვა სუბიექტების შემთხვევაში, 
ძირითადად პირდაპირი აჭარბებს
 
დიაგრამა 3.5.2. პოლიტიკური სუბიექტების

 
 
კონტენტის ტონი სუბიექტების 
პოლიტიკურ გაერიანება “გირჩს” 
სუბიექტების გაშუქებაც ძირითადად
მოძრაობა", სადაც ყველაზე მაღალი
გამოიკვეთა. ნეგატივის მხრივ "ნაციონალურ
პარტიები, რომელთა გაშუქებაც 
ოპოზიცია (9%), "ქართული ოცნება
მაღალი პოზიტიური ტონით არის გაშუქებული
“სახელმწიფო ხალხისათვის” და
გაშუქება აქვთ.  
 
პრეზიდენტი შედარებით ნეიტრალურად
კვალიფიციური პარტიებიდან პოზიტიურად
ით,ნეგატიური 2%).  
 
100%-იანი ნეიტრალური კონტენტის
“დემოკრატიული მოძრაობა - ერთიანი
ტონს ვხვდებით (4%, პოზიტიური 
(4%) არის გაშუქებული პარტია 
მსგავსად მაღალი ნეიტრალური ტონი
 
დიაგრამა 3.5.3. პოლიტიკური სუბიექტების

 
სუბიექტების წილი ტელევიზიის
კონტენტში  მთავრობას - 63,4%, 
სუბიექტზე პოზიტიური ტონის - 11,9 % 
ხოლო "ქართულ ოცნებას" - 15,9% 

31 

, როგორც დიაგრამა 3.5.2.-დან ჩანს, სურათი 
აჭარბებს ირიბს. 

სუბიექტების პირდაპირი და ირიბი გაშუქება, GDS 

 გაშუქებაში. GDS-ზე აბსოლუტური ნეიტრალური 
” და "დემოკრატიურ მოძრაობა ერთიან საქართველოს

ძირითადად ნეიტრალურია, თუმცა გამონაკლისია "ერთიანი
მაღალი ნეგატიური ტონი (27%) და დაბალი (2%) პოზიტიური

ნაციონალურ მოძრაობას" მოსდევენ ერთად გაერთიანებული
 1%-ს დაბლა იყო; სხვა პარტიების შემდეგ მოდის

ოცნება" (8%) და მთავრობა. ამავდროულად საერთო მოცულობიდან
გაშუქებული მთავრობა (11%) და "ქართული ოცნება

და  "რესპუბლიკელებს" ორივეს იდენტური 4%-იანი

ნეიტრალურად არის გაშუქებული (პოზიტიური 1%, 
პოზიტიურად არის გაშუქებული პარტია თავისუფალი

კონტენტის ტონია გირჩთან და 100% ნეიტრალური
ერთიანი საქართველო“. "რესპუბლიკელებთან" უფრო

 2%), ახლად დაფუძნებული პარტიებიდან ნეგატიური
 „სახელმწიფო ხალხისთვის“, რომელსაც ამავდროულად
ტონი (96%) აქვთ. 

სუბიექტების გაშუქება - კონტენტის ტონი,  GDS 
 

ტელევიზიის დადებით და ნეგატიურ კონტენტში. GDS-ის 
63,4%, "ქართული ოცნებას" - 24,7%, ჯამურად კი - 88,1% 

11,9 % მოდის. ამავე დროს ნეგატიურ გაშუქებაში 
15,9% უკავიათ. 

 ერთგვაროვანია და 

 

 გაშუქება (100%) ახალ 
საქართველოს" აქვს. სხვა 

ერთიანი ნაციონალური 
პოზიტიური მაჩვენებელი 

გაერთიანებული სხვადასხვა 
მოდის არასაპარლამენტო 

მოცულობიდან ყველაზე 
ოცნება“ (9%).  ახალ პარტია 

იანი ნეგატიური ტონით 

1%, ნეგატიური 3%). 
თავისუფალი დემოკრატები (5%-

ნეიტრალური ტონი პარტიასთან 
უფრო ნეგატიურ კონტენტის 

ნეგატიური კონტენტის ტონით 
ამავდროულად პრეზიდენტის 

 

 პოზიტიური გაშუქების 
88,1% უკავიათ. ყველა სხვა 

 მთავრობას - 25,2%, 



 

 
ნეგატიური კონტენტის ყველაზე მაღალი
თითქმის ორჯერ აღემატება  მთავრობის
ხოლო პოზიტიურში წილი 4,5%-ია
წილი ნეგატიურ კონტენტში (6,6%), 
 
1%-ზე დაბალი ნეგატივის მქონე
ნეგატიურ კონტენტში - 3,1%-ია.  
 
"თავისუფალი დემოკრატების" წილი
"რესპუბლიკელების" წილს პოზიურ
 
ახლადდაფუძნებული პარტიებიდან
პარტია „თამაზ მეჭიაური - ერთიანი
 
ერთ-ერთ ყველაზე დაბალია პრეზიდენტის
კი - 1,5%-ი 

დიაგრამა 3.5.4. პოლიტიკური სუბიექტების

 
თვისებრივი მონაცემები 

ტელეკომპანია GDS-ზე ბალანსი 
გადახრილი, რაზეც  შემდეგი
ისპოზიტიური გაშუქების კონტენტში
ყველა სხვა პოლიტიკურ სუბიექტს
გვხვდება ხელისუფლების და/ან
გაშუქება ბეგრაუნდისა და ალტერნატიული
და საზოგადოებრივი კვლევის გაშუქების

ფაქტობრივი სიზუსტე/ტენდენციური
შუალედური არჩევნების დროს 
ფიზიკურად გაუსწორდნენ, ტელეკომპანია
სიუჟეტში აღნიშნულია, რომ „45 
შუალედური საპარლამენტო არჩევნების

სიუჟეტში ინციდენტი ორმხრივი
წარმომადგენელი ("ნაციონალური

                                               
20
 შაბათ-კვირას 20:30 ეთერში არ გადის. 

32 

მაღალი წილი ერთიან ნაციონალურ მოძრაობაზე
მთავრობის (25,2%), ხოლო სამჯერ "ქართული ოცნების"

ია. სხვა პარტიებთან შედარებით, მაღალია ასევე "ეროვნული
(6,6%), პოზიტიურად კი სუბიექტი არ არის გაშუქებული.   

მქონე კვალიფიციური და ახლადდაფუძნებული პარტიების

წილი პოზიტიური ტონის კონტენტში - 2,8%, ხოლო ნეგატიურში
პოზიურ ტონში  (1,2%) ნეგატივი მცირედით აღემატება (1,8%). 

პარტიებიდან GDS-ზე პოზიტიური ტონის კონტენტში ტონით 
ერთიანი საქართველოსთვის“ (0,9%) ჰქონდა.  

პრეზიდენტის პოზიტიურად გაშუქების ტონი (0,7%), ნეგატიური

 
სუბიექტების გაშუქების კონტენტის პოზიტიური და ნეგატიური ტო

 

 მთავრობისა და სახელისუფლებო პარტიის 
შემდეგი სტატისტიკური მაჩვენებელიც მიუთითებს

კონტენტში  მთავრობას და სახელისუფლებო პარტიას ჯამურად
სუბიექტს, შესაბამისად, 11,9%. ტელეკომპანიის საინფორმაციო

ან ბიძინა ივანიშვილის კომპანიებთან დაკავშირებული
ალტერნატიული მოსაზრების გარეშე. ასევე იკვეთება ფაქტობრივ

გაშუქების სტანდარტთან დაკავშირებული სტანდარტების

ტენდენციური გაშუქება. ზუგდიდის რაიონის სოფელ კორცხელში
 მომხდარი ინციდენტი, როცა "ნაციონალური მოძრაობის

ტელეკომპანია GDS-ის გადაცემა 20:30-მა 23 მაისს გააშუქა
„45 საარჩევნო უბნიდან ეს იყო ერთადერთი ინციდენტი

არჩევნების დროს დაფიქსირდა“.  

ორმხრივი პასუხისმგებობის კონტექსტშია განხილული
ნაციონალური მოძრაობა", "თავისუფალი დემოკრატები

        

მოძრაობაზე მოდის (43,5%), რაც 
" (15,9%) მაჩვენებელს,  
ეროვნული ფორუმის" 

 

პარტიების ჯამური წილი 

ნეგატიურში - 0,7%-ია.. 
(1,8%).  

 ყველაზე მეტი წილი 

ნეგატიური ტონის წილი 

ტონი,  GDS 

 

 სასარგებლოდ არის 
მიუთითებს - GDS-

ჯამურად 88,1% უკავიათ, 
საინფორმაციო გამოშვებაში 

დაკავშირებული საქმიანობის 
ფაქტობრივ სიზუსტესთან 

სტანდარტების დარღვევაც.    

კორცხელში 22 მაისს, 
მოძრაობის" ლიდერებს 
გააშუქა (20:38 წუთზე)

20
. 

ინციდენტი, რომელიც 

განხილული: ოპოზიციის ორი 
დემოკრატები") ხელისუფლების 



33 
 

პასუხისმგებლობაზე ამახვილებენ ყურადღებას, ხოლო მმართველი პარტიის წარმომადგენლები - 
"ნაციონალური მოძრაობის", რომელსაც ძალადობის პროვოცირებაში სდებენ ბრალს. სპორტისა და 
ახალგაზრდობის მინისტრი ტარიელ ხეჩიკაშვილი, ასევე "ქართული ოცნების" წევრი ლერი ხაბელოვი 
თავიანთ კომენტარებში ინციდენტში სპორტსმენების მონაწილეობას უარყოფენ. მიუხედავად იმისა, რომ 
კადრებში ჩანან სპორსტმენები

21
, ჟურნალისტი მმართველი გუნდის წარმომადგენელთა კომენტარებსა და 

დოკუმენტურ მასალას შორის ფაქტობრივ შეუსაბამობაზე არ საუბრობს. 

სიუჟეტის ბოლოს აღნიშნულია, რომ 9 საარჩევნო უბნიდან 7-ში "ქართული ოცნების", 2-ში კი ერთიანი 
"ნაციონალური მოძრაობის" წარმომადგენლებმა გაიმარჯვეს. სიუჟეტში დაზუსტებული არ არის, რომ ერთ-
ერთი უბანი, სადაც ნაციონალურმა მოძრაობამ გაიმარჯვა, სწორედ კორცხელი იყო, სადაც ინციდენტი 
მოხდა. 

ტენდენციური გაშუქება/ბალანსი. 8 ივნისს GDS-მა ვერეს ხეობაში ერთი წლის წინ, 13 ივნისს სტიქიური 
უბედურების შემდეგ არსებულ ვითარებაზე (20:59 წუთი) სიუჟეტი მოამზადა, რომელიც მეტწილად 
თბილისის მერიის მიერ ხეობაში განხორციელებულ სარეაბილიტაციო ინფრასტრუქტურულ პროექტებს და 
მოსახლეობისთვის გაწეულ დახმარებებს ეხება. ჟურნალისტი დაზარალებულთა უმრავლესობაზე 
დაყრდნობით აცხადებს, რომ “13 ივნისის სტიქიის დროს დაზარალებულთა უმრავლესობის განცხადებით, 
ისინი საცხოვრებელი ფართით და კომპენსაციით უკვე დააკმაყოფილეს”. აღნიშნულ განცხადებას კი ვაკის 
გამგებლის კომენტარი მოსდევს, რომელიც აღნიშნავს, რომ უმრავლესობა დაკმაყოფილებულია და 
მხოლოდ რამოდენიმე ადამიანს აქვს პრეტენზია კატეგორიებთან დაკავშირებით და საკუთრებითი დავა. 
გარდა იმისა, რომ ჟურნალისტს არ მოუყვანია არც სტატისტიკა, რამდენი დაზარალებულიდან, რამდენი 
დაკმაყოფილდა, სიუჟეტში არ არის წარმოდგენილი იმ ადამიანთა კომენტარები, ვისაც ფინანსურ და 
მატერიალურ კომპენსაციასთან დაკავშირებით ხელისუფლების მიმართ პრეტენზია აქვს. ჩაწერილია 
მხოლოდ 2 დაზარალებული, რომლებიც 1 წლის წინ არსებულ ვითარებას აღწერენ. სიუჟეტში ასევე არც იმ 
არასამთავრობორ ორგანიზაციათა კომენტარებია წარმოდგენილი, რომლებიც პროცესს მონიტორინგს 
უწევდნენ (42-ე მუხლი) და დაზარალებულთა უფლებების ადვოკატირებას ახდენენ (ახალგაზრდა 
იურისტთა ასოციაცია). სიუჟეტის მეორე ნაწილში აქცენტი განხორციელებულ და სამომავლო სარეკრეაციო 
პროექტებზე კეთდება.  

ტენდენციური გაშუქება/ბალანსი. ბეგრაუნდის და ალტერნატიული შეფასებების გარეშე აშუქებს GDS 
თანაინვესტირების ფონდის მიერ  დაფინანსებულ პროექტებს, რომლის დამფუძნებელი ყოფილი 
პრემიერ-მინისტრი ბიძინა ივანიშვილია.  

მაგალითად, 25 მაისს (20:32 წუთზე) საინფორმაციო სამსახურმა პირველ სიუჟეტად თანაინვესტირების 
პროექტების შესახებ მასალა მოამზადა. „ახალი ინვესტიცია საქართველოში. მშენებარე სამი სასტუმრო 
მარიოტის უმაღლესი კლასის „ავტოგრაფ ქოლექშენის“ ბრენდის ქვეშ ერთიანდება.  იგულისხმება 
თანაინვესტირების ფონდის მიერ დაფინანსებული სასტუმრო თავისუფლების მოედანზე და სოლოლაკში, 
ასევე შეკვეთილში. პროექტის ჯამური ღირებულება 265 მილიონი დოლარია“. - ასე წარადგინა პროექტები 
წამყვანმა.   

სიუჟეტში წარმოდგენილია საქართველოს პრემიერის, მარიოტის წარმომადგენლის, თანაინვესტირების 
ფონდის სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარის და თბილისის მერის სინქრონები, რომლებიც 
პროექტებს დადებითად აფასებენ.  თბილისის მერი კი დადებით მხარეებთან ერთად ხაზს უსვამს, რომ: „ეს 
არის პროექტები, რომლებსაც მხოლოდ დადებითი მხარე აქვს“.  

სიუჟეტში არაფერია ნათქვამი იმ სამოქალაქო პროტესტზე, რომელიც ერთ-ერთი პროექტის „პანორამა 
თბილისის“ ფარგლებში სოლოლაკში მშენებარე სასტუმროს უკავშირდება და რომლის გამო 
გარემოსდამცველებმა არაერთი საპროტესტო აქცია გამართეს.  

ბალანსი/ფაქტობრივი სიზუსტე/წინა ხელისუფლებასთან დაკავშირებული საქმეების 
გაშუქება. ტელეკომპანია GDS-ზე 752 მასალიდან 54 ძველი ხელისუფლების მაღალი თანამდებობის 
პირების წინააღმდეგ წარმოებულ სამართლებრივ საქმეებს მიუძღვნა. მათგან მხოლოდ ივლისში 21 
საინფორმაციო გადაცემაში 17 მასალა გავიდა. საქმეების გაშუქების პრაქტიკა გვაჩვენებს, რომ ხშირად არ 
არის წარმოდგენილი მოპასუხე მხარის პოზიცია, ან მოპასუხე მხარის პოზიციის წარმოუდგენლობა 
ახსნილია მათ მიერ კომენტარზე უარით, მაგალითად:   

26 აპრილს გადაცემის ანონსიც, და შემდგომ სიუჟეტი „ცინდელიანის მოთხოვნა“ (20:38 წუთზე) მიეძღვნა 
ე.წ. 2006 წლის 27 მარტის ციხის ბუნტს ორთაჭალის მე-5 საპყრობილეში, როდესაც პატიმრების 
დაუმორჩილებლობას ციხის ადმინისტრაციისადმი 7 პატიმრის მსხვერპლი მოჰყვა.10 წლის შემდეგ 
ყოფილი პატიმარი ლევან ცინდელიანი საგამოძიებო უწყებებს მომხდარის ხელახლა გამოძიებას სთხოვს. 
ცინდელიანი აცხადებს, რომ ბაჩო ახალაია, მეგის ქარდავა და სხვა მაღალჩინოსნები მასზე ზეწოლას 
ახორციელებდნენ და ციხის ბუნტის დაგეგმვის აღიარებას სთხოვდნენ. მას მიაჩნია, რომ საქმეში 
ბრალდებულებისთვის წარდგენილი ბრალი მსუბუქია და ჩადენილ მძიმე დანაშაულს არ შეესაბამება.  

სიუჟეტში მოყვანილია მცირე ამონარიდი მიხეილ სააკაშვილის სიტყვებიდან, რომელშიც იგი ამბობს, რომ 
ციხეს „კანონიერ ქურდებს“ არ ამართინებს“.  სიუჟეტში არ ჩანს კანონიერი ქურდების რა როლზე 
შეიძლება იყოს საუბარი აღნიშნული ბუნტის შემთხვევაში, არც ისაა ნათქვამი, თუ როგორი იყო ამ საქმის 

                                                
21
 მაგალითად ვლადიმერ გეგეშიძე - ბერძნულ-რომაული სტილით მოჭიდავე სპორტსმენი - საქართველოს ნაკრების წევრი კობა 

ტყეშელაშვილი, რომელიც საქართველოს შერეული ორთაბრძოლის ფედერაციის დამფუძნებელია და სხვები. 



34 
 

გამოძიების შედეგები თავდაპირველად. სიუჟეტში მოწოდებულია მხოლოდ ერთი მხარის ვერსია და 
აღნიშნულია, რომ როგორც ბაჩო ახალაიას ადვოკატებმა, ასევე პროკურატურამაც კომენტარზე უარი 
განაცხადა. 

15 ივნისს (20:51 წუთზე) ტელეკომპანია GDS-მა სიუჟეტის ფორმატით გააშუქა თავდაცვის ყოფილი 
მინისტრის ირაკლი ოქრუაშვილის ჩვენება ყოფილი პრეზიდენტის მიხეილ სააკაშვილის წინააღმდეგ;  
ნაჩვენებია კითხვა, რომელიც პროცესზე მხარის ადვოკატმა დაუსვა მოწმეს. აღნიშნულ კითხვას პასუხი არ 
გასცა ირაკლი ოქრუაშვილმა, თუმცა ამ კითხვის საპასუხოდ ჟურნალისტს ჩაწერილი ჰყავს პროკურორი. 
სააკაშვილის ადვოკატის კომენტარი, მიუხედავად იმისა, რომ იგი პროცესს ესწრებოდა, წარმოდგენილი 
არ არის.  

   საზოგადოებრივი აზრის კვლევის გაშუქების სტანდარტი. 29 ივლისს GDS-მა (20:46 წთზე) ამერიკის 
ეროვნულ-დემოკრატიული ინსტიტუტის საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შედეგები გააშუქა. კვლევის 
წარდგინებაში წამყვანმა გამოკითხვის მიმართ პოლიტიკურ სპექტრში ასრებულ უნდობლობაზე 
გაამახვილა ყურადღება. ამასთანავე შერჩევით დაანონსა გამოკითხვის შედეგები. კერძოდ, მან აღნიშნა, 
რომ  “გამოკითხულთა უმრავლესობა ისევ "ქართული ოცნებისთვის" გეგმავს ხმის მიცემას, ასევე 
გამოკითხულთა უმრავლესობა არასოდეს მისცემს ხმას ნაციონალურ მოძრაობას”. ორ სხვადასხვა 
შეკითხვაზე პასუხების დაანონსებით წამყვანმა ხაზი გაუსვა, "ქართული ოცნების" უპირატესობას და 
"ნაციონალური მოძრაობის" მიუღებლობას. ამასთანავე შეკითხვაზე - “რომელ პარტიას არ მისცემდით 
ხმას არასოდეს?” – 21% "ნაციონალური მოძრაობა", ხოლო 19%-მა "ქართული ოცნება" დაასახელა. 
აღსანიშნავია ისიც, რომ 3%-იანი სხვაობის პირობებში კვლევის ცდომილება +/- 2,1%  იყო. 

28 ივნისს (20:44 წუთზე) სიუჟეტი „ვის დაუკვეთა რუსთავი 2-მა კვლევა?!“ რუსთავი 2-ის დაკვეთით 
გერმანულ-ამერიკული ორგანიზაცია GFK-ს მიერ ჩატარებული კვლევას შეეხებოდა. სიუჟეტში მოყვანილია 
მხოლოდ ერთი კითხვის პასუხი: „თუ ჩავთვლით, რომ 8 ოქტომბერს საპარლამენტო არჩევნებში 
მონაწილეობთ, რომელ პარტიას მისცემდით ხმას?“  კადრში ჩანს პასუხი კითხვებზე, რომლის მიხედვითაც, 
”ქართულ ოცნებას” ხმას გამოკითხულთა 22,4 %, ”ნაციონალურ მოძრაობას” კი 21,7 % მისცემდა.  

 ამ კითხვაზე პასუხის შემდეგ კი  კადრში ჩანს  „პარტიული რეიტინგები“, რომლის მიხედვითაც  „ქართულ 
ოცნებას“ - 30,5% აქვს, ერთიან "ნაციონალურ მოძრაობას" კი - 28,2%. კადრში არ ჩანს, თუ რომელ 
კითხვაზეა გაცემული ეს პასუხი.  

ამასთან, სიუჟეტში საუბარია მხოლოდ კვლევის ჩამტარებელ კომპანია GFK-ს რეპუტაციასთან 
დაკავშირებულ პრობლემურ კითხვებზე.  როგორც სიუჟეტშია ნათქვამი, კვლევა „კითხვებს უჩენს 
ანალიტიკოსებს“.  

კვლევის მეთოდოლოგია, ჩატარების დრო,  ცდომილების ზღვარი დასახელებული არ არის.  

 

3.6. ტაბულა 
 

ტაბულას შესახებ: ტელეკომპანია „ტაბულამ“
22
 მაუწყებლობა 2013 წლის იანვრიდან დაიწყო, მას 

შემდეგ, რაც 2012 წელს სატელევიზიო სიხშირე შეიძინა და კერძო მაუწყებლობის ლიცენზია მიიღო. 
ტელეკომპანია 2010 წელს ა(ა)იპ “სამოქალაქო განათლების ფონდმა“ დააფუძნდა, როგორც 
ორგანიზაციის ვებ-გვერდზეა აღნიშნული, მემარჯვენე, ლიბერტარიანული მსოფლმხედველობის 
ბიზნესმენთა ფინანსური მხარდაჭერით. ტელეკომპანია ჟურნალ “ტაბულას” ბაზაზე შეიქმნა, რომელიც 
2014 წლიდან აღარ გამოდის. TVMR საქართველოს მონაცემებით, 2015 წელს ტაბულას საშუალო 
წლიური რეიტინგი (AMR) 0,20% იყო, ხოლო წილი (SHR) 1,08% იყო. 

 
რაოდენობრივი მონაცემები 
 
მთლიანი გაშუქება. “ტაბულას”  4 თვის მონიტორინგი (1 აპრილი-31 ივლისი) აჩვენებს, რომ ტელევიზია, 
პრაიმ-თაიმის საინფორმაციო გამოშვებებში თითქმის თანაბარ დროს უთმობს მთავრობასა (27,7%) და 
„ქართულ ოცნებას“ (27,4%), რაც ჯამურად - 55,1%-ია. "ქართული ოცნების" შემდეგ კვალიფიციური 
სუბიექტების ხვედრითი წილი მთლიან მაჩვენებლებში (774 სიუჟეტი) შემდეგნაირად გადანაწილდა: 
"ნაციონალური მოძრაობა" - 18,4%, "თავისუფალი დემოკრატები" - 5,8%, "რესპუბლიკური პარტია" - 5,4% 
და "ეროვნული ფორუმი" - 1,3%.  
 
ახალ პარტიას „სახელმწიფო ხალხისთვის”  და არასაპარლამენტო ოპოზიციას თითოეულს 1,1% წილი 
აქვს, ხოლო ჯამურად 1%-ს ქვემოთ გაშუქებული სუბიექტების წილი, რომლებიც კატეგორიაში სხვა 
დაჯგუფდნენ, 3,5%-ს შეადგენს და შემდეგნაირად გადანაწილდა: "მრეწველობა გადაარჩენს 
საქართველოს" -  0,6 %,  "დემოკრატიული მოძრაობა - ერთიანი საქართველო" - 0,5%, "კონსერვატორები" 
- 0,4%, "თამაზ მეჭიაური ერთიანი საქართველოსთვის" - 0,4, "ახალი საქართველო" - 0,3%,  
"ლეიბორისტული პარტია" - 0,3%, "პატრიოტთა ალიანსი" - 0,2%, დამოუკიდებელი დეპუტატები 0,6%.  
 
ინსტიტუტებიდან პრეზიდენტის წილი მთლიან გაშუქებაში 6,8%-ია, ცესკოს კი - 0,2%. 
 

                                                
22
 Mediameter, MDF, ტაბულა, http://mediameter.ge/ge/media-profiles/tabula 


